Samsung UE40B8000WW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40B8000WW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

nassie999 17-04-2011
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Wij hebben deze TV nu bijna anderhalf jaar, en op zich bevalt hij prima. LED beeld is erg scherp en mooi, en ook de afmeting is prima voor onze huiskamer: grot genoeg om goed te genieten van films e.d., maar niet zo groot dat ie ook alle aandacht naar zich trekt, ook als ie uit staat, en omdat hij erg mooi plat is, kun je hem goed "wegwerken".

Ik heb een apart USB ontvanger erbij gekocht, waardoor ik nu draadloos op mijn TV films en fotos kan bekijken die op mijn PC staan. Erg fijn, al is het wel lastig dat je niet zo makkelijk even wat vooruit kan spoelen.

Dat kan wel als je een gewone USB stick, of gewoon een externe harde schijf met films aansluit: prima geregeld.

Met de externe USB stick kun je ook draadloos op internet. Helaas zijn de mogelijkheden hiervan zeer beperkt. Je kunt het weerbericht zien, en YouTube filmpjes bekijken, en that's it. Valt me erg tegen.

Ook is het leuk dat je 4 HD aansluitingen hebt, maar voor mij is 1 eigenlijk al genoeg.

Het geluid is niet geweldig, en wat me ook tegenvalt is dat zwart ook echt zwart is. Dat is nu juist het mooie aan een LED TV, alleen worden daardoor sommige films e.d. wel erg donker (omdat zwart ook echt als zwart wordt uitgezonden). Helaas is dit niet aan te passen. Het enige dat helpt is het dynamische beeld uit te zetten, maar ja, dat is nu juist ook weer mooier op andere momenten...

Al met al een prima TV, maar als ik opnieuw zou kiezen, dan waarschijnlijk toch een andere.

petert45 21-03-2011
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

super tv, speelt diverse codex via usb stick. in iedergeval populaire formaten zoals divx mpeg4 avi.
mp3. strak beeld , verlichting op je ab.
waardeloos geluid, geen bas, maar dat is op te lossen met externe speakers.
ik heb de full led versie en die is super scherp.

beneden heb ik een philips aurea, en die heeft ook veel mogelijk heden maar niet zoveel codexs. maarja je kan niet alls hebben.

heb je een pc? een usb stick van een gig of 8. ( kosten 15 euro) dan kijk je gewoon een film op je tv via je usb stick. geweldig.

mtijn77 08-01-2011
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Voorheen hadden we een Toshiba TV maar deze kijkt toch stukken fijner en is bovendien een stuk platter zodat het er perfect uit ziet na ophangen aan de muur. Daarvoor hebben we de Samsung ophanging gebruikt (waarvoor we een exotische boormaat nodig hadden!) en de TV hangt er nu plat als een schilderij bij. Maar qua geluid stelt deze TV niet veel voor. Bij sommige bastonen of stemtonen kraakt de TV al als het geluid nog zacht staat. Omdat de TV bovendien over HDMI-CEC beschikt zijn we ook in staat om met de afstandsbediening sommige functies van de PS3 te besturen en dat is af en toe handig, maar meestal gebruiken we toch een andere afstandsbediening. Wat wel vervelend is aan de HDMI-CEC ondersteuning is dat de TV automatisch naar de ATV input schakelt als de verbinding met een HDMI-CEC apparaat (PS3) verbroken wordt. Dus als je, zals de meeste mensen tegenwoordig, geen analoge TV hebt moet je steeds na het uitzetten van je PS3 nog eens extra schakelen naar je digitale TV input. Dat kan na verloop van tijd irritant worden. Wat ook jammer is is dat verbinding opbouwen en verliezen met een HDMI-CEC apparaat even in beslag neemt. Maar niet alleen dat is traag, ook de internet widgets zijn zodanig traag en weinig dat we deze feature eigenlijk nooit gebruiken. En voor DLNA gebruiken we de TV eigenlijk ook niet meer omdat er gewoon veel te weinig codecs aanwezig zijn. Toch maar weer een pluspunt dan? De TV is degelijk, onze kat heeft al een paar keer met de nagels tegen het scherm aangestaan maar er is gelukkig nog niks van te zien. En om de andere minpunten wat te ontkrachten, voor degene met echt lef: er is een opensource project van vrijwilligers die zich bezighouden met het ontwikkelen van betere firmware voor deze TV. Zelf heb ik dit niet geprobeerd.

GJ_van_der_Lee 17-05-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Gelukkig heb er nog één kunnen kopen want ik heb begrepen dat ze officieel niet meer verkocht mogen worden ivm illegaal gebruik van patenten. Wat een fantastische tv is dit. In combinatie met het CI+ kaartje van ziggo heb ik echt een fantastisch beeld. Ook de mogelijkheden die deze tv biedt zijn geweldig: binnen 10 minuten had ik de tv al gekoppeld aan mijn huisnetwerk. Ik ben overigens van mening dat mensen die beweren dat het geluid van deze tv superslecht is, schromelijk overdrijven. OK, het is niet super, maar slecht kan ik het ook niet vinden.

izwelgud 08-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Deze tv is echt een vernieuwing in tv land. Het beeld is echt super strak. Wat ook wel erg wennen is. Het vertrouwde beeld is er niet meer. Ik heb af en toe nog steeds dat ik het er raar uit vind zien. Maar meestal echt helemaal super. Hele heldere kleuren en zwart is echt zwart. Het geluid is ver onder de maat. Dit is echt een nadeel aan deze tv. Hier moet echt een externe geluidset bij.

De extra's van de tv vind ik persoonlijk tegen vallen. Youtube op je tv klinkt erg leuk en dat is het ook wel, maar het is bijvoorbeeld erg traag en lastig om een filmpje te zoeken. Zo zitten er nog wat andere extras op die eigenlijk voor mij niets geen toevoeging geven. Wat wel erg mooi is, is de usb functie. Je steekt je usb stick of hdd in de tv en hij leest foto's muziek en film probleemloos van je externe schijf.

Rob1271 09-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Sinds 2 weken in bezit van de Samsung UE40B8000 en deze bevalt erg goed. Beeld en de mogelijkheden zijn fantastisch. Ik heb deze TV geselecteerd vanwege zijn mooie beeld, de mogelijkheid van CI+ van Ziggo, zodat je geen extra apparaat en afstandbediening erbij krijgt en de mogelijkheden om deze TV in je thuisnetwerk te hangen.
Tegelijkertijd ook de 2.1 blue-ray homecinema set van Philips (HTS7200) erbij gekocht. Deze pas qua design uitstekend.

De TV werkt prima in combinatie met CI+ van Ziggo. Let wel op dat je de goede versie koopt, namelijk de UE40B8000XPXXN. Ik heb de CI+ installatie handleiding van de samsung site gehaald en ik was na 10 minuten klaar. Bij de TV heb ik de wireless dongle van Samsung gekocht zodat hij in het thuisnetwerk zit. Zo kun je met media play via DLNA wireless foto's, muziek en video's op je TV toveren. De bijgeleverde software (PC share manager) werkt echter alleen met Windows. Ik gebruik daarom voor mijn iMac, Eyeconnect en werkt als een zonnetje. Zo heb je in een handomdraai heel je itunes, iphoto en imovie collecties op je TV. Jammer dat DNLA sommigen audio en video formaten niet herkend. Hopelijk komt er nog een update. Zo leest de TV moeiteloos wel de .MTS files van mijn Panasonic HD videocamera, maar blijft geluid helaas achterwege. Alles bij elkaar is deze TV echt een aanrader.

Pasf 09-01-2010

Geweldige TV!

Plus:
Beeld is super in combi met ziggo digitaal / HD
Uitgebreide mogelijkheden.

Min:
geluid is acceptabel maar bij een film gaat het toch via de home cinema set.

connectie internet via WLAN.... die zit er dus niet op...moet je een losse usb adapter van Samsung bij kopen...erg jammer... maar heb gewoon de kleine letters niet gelezen...

Anno56 09-12-2009

Garantieservice twijfelachtig

Sinds eind september in huis...Over de werking van deze prachtig uitgevoerde LED TV kan ik nog weinig vertellen, aangezien ik er nog niet veel kijkplezier aan heb kunnen beleven.

Na lang wikken en overwegen op basis van professionele beoordelingen van TV en merk gekozen voor deze televisie. "Natuurlijk heeft elk merk wel een 'maandag'-product en kan deze bij mij terecht komen"; zo dacht ik toen na enige weken bleek dat het scherm aan de rechterkant blauw-paarse randjes toonde langs de contouren van figuren. Voordat ik contact met de leverancier opnam heb ik nog even afgewacht of dit verschijnsel zou verergeren. En jawel... uiteindelijk werd het beeld aan de bovenkant grijs en wazig en kleurde het totale beeld bij tijd en wijle rood-zwart, waardoor er nauwelijks meer iets was te onderscheiden.

Nogmaals.. dit gebeurde met MIJN exemplaar en dat kan natuurlijk gebeuren.

De leverancier wist mij te vertellen: "Moet je Samsung bellen en dan komen ze bij je thuis...".

Wat daarna gebeurde baart mij WEL zorgen.
De enige keer dat ik door de Samsung Servicedesk vriendelijk en hulpvaardig te woord ben gestaan is het moment van melding (medio november 2009) geweest. Op verschillende sites staat vermeld dat Samsung er veel waarde aan hecht om haar service op hoog niveau te hebben. Hiervan is mij tot nog toe niets gebleken.
Zelfs als er wordt beloofd terug te bellen, gebeurt dat gewoon niet.
Tussen de melding en vandaag (09-12-09) heb ik een aantal telefoontjes met zowel Samsung als haar Servicedienst moeten plegen om te vragen naar de status van de voortgang (het servicenummer van Samsung kost € 0,10 per minuut).
De informatie die je krijgt via het zgn 'reparatie self tracking' systeem, blijkt niet altijd te werken en/of juiste informatie te verschaffen. Vandaag meldde het systeem zelfs terug dat mijn referentienummer niet te vinden was en nodigde mij uit om er maar weer es de nodige dubbeltjes tegen aan te gooien voor verdere telefonische informatie. Jammer dat je het gevoel krijgt dat je niet had moeten bellen! Welaan... bellen naar deze dienst hoop ik dus nooit meer te hoeven. Via het rechtstreekse nummer van de reparateur weet ik inmiddels dat zij bij Samsung een 'nieuw scherm' hebben besteld en dat deze bij hen binnen is. Nu is het afwachten hoe lang het gaat duren voordat er een afspraak wordt gemaakt om dit scherm bij mij thuis te gaan monteren. Gelukkig dat er zo nu en dan wel iets is te zien, anders had ik de afgelopen weken een juweel van ca € 1.650 met slechts een zwart beeld in huis gehad.....

Wordt vervolgd.......

Mijn onderzoekingen voor een volgende TV zullen zich in ieder geval nog meer richten op de service van de leverancier / fabrikant. Of daar Samsung bovenaan zal prijken?.......

frewak 23-11-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Ik heb de tv nu sinds ruim 1.5 maand. Ik had eerst de Samsung LE40A656 100 hz LCD. Maar daar was het plastic van gescheurd, dus ik heb hem omgeruild en bijbetaalt voor deze LED.

Ik heb deze ook aangesloten op de HD tuner van Samsung en ben wel tevreden, maar vind eerlijk gezegd het beeld niet altijd beter dan de LE40A656.

Bij 200HZ is soms sprake van een soort ghosting bij sommige uitzendingen. Dan zet je het terug naar 50 hz en als je 100 hz gewend was, is dat best een achteruitgang. de 200HZ functie werkt eigenlijk allleen maar in HD Zowel in full HD als normale digitale tv zie ik een soort flikkerend beeld als de tv kleine streepjes e.d. weergeeft. Als je bijvoorbeeld een huis ziet op afstand, zie je de lijntjes tussen de bakstenen gaan flikkeren. Dit gebeurt eigenlijk bij veel objecten met fijne kleine lijntjes die vlak naast elkaar lopen. (kleding met zeer fijne streepjes e.d.) Dit valt me erg tegen. Heeft iemand anders dit ook gezien?

Verder is bij Full HD het beeld wel erg mooi hoor en zwart is beter dan op een full hd lcd. Maar dit flikkeren heb ik niet gezien op de LE40A656.....ik ga daarom maar eens met een dvdtje naar de winkel om te zien of het winkelmodel dat ook heeft of dat ik wellicht een foutje heb aangeschaft.

De tv is geweldig plat en de kabels kunnen heel mooi verticaal erin, waardoor je geen extra ruimte tussen de muur meer nodig hebt of hoeft te frezen! Het geluid is minder, maar prima voor normale tv. En voor een film zet je toch de surround aan, dus...

Afstandbediening heeft een lampje, dat kost aardig wat batterijen :-)

En wat een opties.....daar ben je dagen zoet mee...

darkie32 18-11-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

TV nu twee weken in bezit.
Wat een geweldig beeld.
Zou eerst voor een sony gaan maar zag deze toen bij de mediamarkt.
Was gelijk verliefd.
Geluid is minimaal dus surroundset is zeker aan te bevelen.
Maar verder heb ik nog geen minpunten kunnen ontdekken

Jo246 16-11-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Tv sinds enkele dagen in bezit. Ik heb meteen de Cam Ci+ card van Ziggo er bij gekocht. Dat zou meteen moeten werken vlg de revieuws. Niets is minder waar. Het probleem bleek te zitten in he plaatsen van de card en de adapter. Die hebben de namelijk bij Ziggo verkeerd bestickerd. Plaats de card in de tv met de (paarse) sticker naar achteren de de card eveneens (ook met de chip naar muurzijde gericht dus). Dan gaat de card zich authentificeren en werkt het. Het resultaat is een ongekend mooi beeld en mega veel mogelijkheden. Kan geen enkele Philips aan tippen!! Geluid is iets minder maar daar heb je de surround set voor toch..

Nick Stone 19-10-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Ik heb de TV nu een week of 3 in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over. Vergeleken met mijn 10 jaar oude 3D-TV van Philips van 28 is dit een verademing.
Ik heb de TV nog niet via een netwerk, computer of internet staan, dus daar kan ik nog niets over zeggen.
Het beeld is fantastisch, mooie heldere kleuren met veel diepte en absoluut geen ghosting. Ik heb de TV nu nog over een digitale niet-HD decoder en dit is al veel beter dan analoog. Ben nog op zoek naar een geschikte decoder (denk aan de nieuwe Samsung 380). Zelfs over het geluid ben ik tevreden al blijft het over een 5.1 set mooier. Foto's kijken van de USB geen probleem: hij vraagt of je muziek of foto's wilt zien en start een slide show.

Er blijven natuurlijk altijd dingetjes voor verbetering vatbaar. Zo zou de input van de kabels beter naar binnen gericht kunnen worden, nu moeten ze de bocht om om niet buiten de TV uit te komen.
De AB geeft licht in het donker, leuk maar de eerste set batterijen heb ik al te pakken.

Let wel op : als je een CI+ decoder wilt gebruiken zijn alleen de modellen die eindigen op XP geschikt.

marky-mark 07-10-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Zeer tevreden met deze aankoop, superscherp beeld, zwart is ok echt zwart en een contrast wat ik op nog geen enkele tv gezien heb.
Digitale TV via Ziggo icm een Alpha-Crypt decoder.
t geluid is wat minder maar in zo n plat scherm is daar uiteraard ook geen ruimte voor.

Hans Brand 02-09-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Ik heb de tv vanaf 6 augustus in mij bezit en ben zeer tevreden. Na jarenlang Philips fan te zijn nu de overstap naar Samsung gemaakt. De reden is de beeldkwaliteit en mogelijkheden in combinatie met de prijs. Philips kan vergelijkbaar bieden maar tegen een veel te hoge prijs.
Geluid in minder ivm het design van de tv maar voor mij geen probleem omdat alles via mijn Sony htp-bd36sf Home Theater met Blu-ray loopt.
Het kijken naar blu-ray is verbluffend mooi. Echt een aanrader deze tv.

msk 21-08-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Ik heb deze tv nu een maand en ben er erg tevreden over. Prachtig beeld, geluid is voor normaal dagelijks tv kijken prima. Draait met een digitenne abonnement via de interne cam module. Ook geen enkel probleem met installeren en het beeld is goed genoeg voor mij. Blue ray's en hd-tv is gewoonweg prachtig. Enige probleempje is met de afstandsbediening, soms communiceren de tv en ab niet meer met elkaar. Maar komt zo eens in de paar dagen een keertje voor, niet de moeite om de tv voor terug te sturen. Helpdesk van Samsung was niet behulpzaam, moest de ab maar in een winkel uitproberen. Had zo'n ongeinteresseerde helpdesk medewerker aan de lijn. Ook registreren via de nederlandse site is (nog) niet mogelijk.

Piet_P 19-08-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Prima TV, mijn eerste flatscreen, maar wat voor een. Prachtig helde beeld, met een geweldig contrast. Zwart is absoluut zwart en geeft geweldig mooie effecten.
HD uitzendingen en Blu-ray zijn geweldig omte zien, maar ook gewone DVD's en normale tv-uitzendingen komen zeer helder en scherp door, dat zie ik wel eens anders bij familie en kennissen.

Internetaansluiting via een USB-stick, aansluiten een fluitje van een cent en meteen films en foto's ter beschikking van de netwerkschijf.

Geluid gebruik ik niet, staat aangesloten op een Home Sound system.

Duurzaamheid moet nog blijken, maar moet ook weer niet al te lang meegaan want er zal nog veel ontwikkeld worden de komende jaren.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Robert84 12-08-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Heb het product ongeveer 3 weken in huis. Staat echt als een plaatje in mijn woonkamer. Aluminium voet is echt erg mooi. Verder ben ik achteraf blij dat ik de keuze heb genomen voor LED en 200 Hz. De belichting van het beeld, vooral bij zwart en wit is echt goed. Als ik een blu ray kijk dan is het echt ongelofelijk scherp, maar tijdens het normaal televisie kijken, is het zeker het mooiste beeld wat ik tot nu toe heb gehad. (Overigens heb ik ongeveer tot nu toe alle merken gehad.) Ben ook blij met mijn keuze voor 200Hz, de beelden lopen absoluut soepel, vooral bij het sport kijken. Vorig week heb ik ook all media 2.0 features aangesloten en het ging echt makkelijker dan verwacht, had veel kleine probleempjes verwacht, maar het enige was dat ik even moest spelen met mijn firewall. Echt geweldig filmd draadloos kijken vanaf mijn PC, ik heb er een hardscijf op aangesloten en ik youtube tegenwoordig alleen nog maar op mijn TV. Aanrader: Koop wel een N router, dan loopt het altijd goed. Het enige min puntje is het geluid, maar doordat ik de speaker bar met draaloos subwoofer erbij heb aangeschaft was dit direct opgelost. Deze TV zou ik echt wel aanrader, maar dan wel samen met een Speakerbar voor de echte geluids liefhebbers.

BBE 09-08-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B8000WW

Super platte tv met een geweldig beeld. Zat te twijfelen tussen de Philips LED-Lux en deze, maar toen ik ze naast elkaar zag in de winkel heb ik dus voor deze gekozen. Meer mogelijkheden en persoonlijk vind ik het een prettiger beeld om naar te kijken. Na mijn hele leven Philips tv's gehad te hebben nu dus overgestapt op een Samsung!

Tot nu toe erg tevreden! Enige minpuntje (meer een gebrek van mijn andere apparatuur) is dat er geen analoge audio out op zit en mijn versterker nog geen digitale input heeft.

Eric. 23-07-2009

TV 1 maand in bezit.

Aangesloten op UPC digitale TV en Bose 3-2-1 systeem.
Ook via USB Wifi dongle aangesloten op netwerk.

TV geeft prima beeld; geluid van TV is matig; home cinema systeem aan te bevelen. DLNA werkt goed (zowel WIFI als via USB; veel formaten worden ondersteund) maar heeft nog wat kinderziektes, firmware upgrades zijn noodzakelijk.

Minpunt: Samsung support organisatie. Deze is nog niet ingericht op deze nieuwe TV's (support website niet compleet, support organisatie nog niet bekend met deze TV's).